جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقایسه دستگاه تمیزکننده لیزری با روشهای سنتی تمیزکردن در سال 2022

مزایای دستگاه تمیزکننده لیزری

از مزایای دستگاه تمیزکننده لیزری این است که تقریباً از تمام روش های سنتی تمیزکردن صنعتی هم از نظر فنی و هم از نظر فرآیندی و توانایی تمیز کردن بهتر عمل می کند.

نقطه ضعف دستگاه تمیزکننده لیزری این است که سرعت توسعه دستگاه تمیزکننده لیزر ی به اندازه کافی سریع نیست و در حال حاضر طیف کامل صنایع را پوشش نداده است.
دستگاه تمیزکننده لیزری

تمیزکردن صنعتی به روش سنتی دارای معایب مختلفی است:

1.روش سندبلاست در مقایسه با دستگاه تمیزکننده لیزری:

سندبلاست به زیرلایه آسیب می رساند و آلودگی گرد و غباری زیادی ایجاد می کند. اگر سندبلاست کم مصرف در یک محیط بسته انجام شود، آلودگی نسبتاً کم است ولی سندبلاست با قدرت بالا در یک فضای باز باعث گرد و غبار زیادی می شود.

2.روش شیمیایی مرطوب در مقایسه با دستگاه تمیزکننده لیزری:

تمیز کردن شیمیایی مرطوب دارای بقایای مواد تمیز کننده خواهد بود. در این روش راندمان تمیز کردن به اندازه کافی بالا نیست که بر اسیدیته و قلیایی بودن بستر و آب دوستی و آبگریزی سطح تأثیر می گذارد و همچنین باعث آلودگی محیط نیز می شود.

3. روش یخ خشک در مقایسه با دستگاه تمیزکننده لیزری:

هزینه تمیز کردن با یخ خشک بالاست. به عنوان مثال، برای یک کارخانه لاستیک با رتبه 20-30 در چین، هزینه مواد مصرفی برای یک سال با استفاده از فرآیند تمیز کردن با یخ خشک نزدیک به 800000 تا 1.2 میلیون است. و زباله های ثانویه تولید شده توسط آن برای بازیافت ناخوشایند است.

4.روش اولتراسونیک در مقایسه با دستگاه تمیزکننده لیزری:

تمیز کردن اولتراسونیک نمی تواند پوشش ها را پاک کند، مواد نرم را تمیز نمی کند و در برابر رفع آلودگی ذرات زیر میکرونی ناتوان است.

به طور کلی، این فرآیندهای تمیز کردن مزاحمت های مختلفی دارند و نمی توانند الزامات حفاظت از محیط زیست یا کارایی فرآیند تمیز کردن تولید را برآورده کنند.

مزیت دستگاه تمیزکننده لیزری غیر تماسی، دقیق و تمیز است.کنترل این روش از راه دور، حذف آلودگیها به شکل انتخابی، نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک است. به عنوان مثال، در استفاده از حذف انتخابی لایه های رنگ،دستگاه تمیزکننده لیزری می تواند لایه خاصی از سطح میکرون را با دقت تمیز کند. و کیفیت سطح پس از حذف به سطح Sa3 (بالاترین سطح) و سختی، زبری، آب دوستی و آب گریزی سطح می رسد. در این روش سطح به همان شکلی که هست حفظ می شود.

در عین حال در دستگاه تمیزکننده لیزری هزینه واحد، مصرف انرژی، کارایی و سایر جنبه ها بهتر از سایر روش های نظافت است.این روش می تواند آلودگی محیط زیست در سطح صنعتی را به صفر برساند.

در مورد کاستی ها، نقطه ضعف دستگاه های تمیز کننده لیزری این است که سرعت توسعه به اندازه کافی سریع نیست. در حال حاضر، طیف کاملی از صنایع را پوشش نداده است و به زمینه های صنعتی با کاربردهای بزرگ و در بازارهای متوسط ​​​​مانند قالب ها و مواد فلزی متمرکز شده است.

در برخی از بازارهای ارزان قیمت که از سنگ زنی دستی، آسیاب های زاویه ای، برس های سیمی و خراش ها برای از بین بردن رنگ و زنگ زدگی استفاده می شود، حجم ماشین های تمیزکننده لیزر ی بسیار زیاد است. در حال حاضر کوچکترین دستگاه های تمیزکننده لیزری موجود در بازار نیز اندازه یک چمدان دارند اما به اندازه ابزارهای سنتی نیستند.و هنوز نیاز به بهبود بیشتری دارند.

در بازار تمیز کردن سطح بالا، مانند کار حذف رنگ تعمیرات اساسی کشتی، اگرچه بسیاری از کارخانه‌های کشتی‌سازی استفاده از دستگاههای تمیزکننده لیزر ی را پیشنهاد می‌کنند، راندمان تمیز کردن لیزر فعلی با روش‌های سنتی مانند تمیز کردن شیمیایی و تمیز کردن آب با فشار بالا مقایسه می‌شود.

با این حال، پیشرفت تکنولوژی سریع است. اولین دستگاه شستشوی لیزر داخلی در سال 2016 وارد بازار شد. در سال 2018، دستگاه تمیزکننده لیزری خانگی هنوز در سطح 100 وات باقی مانده است. در سال 2019، فناوری لیزر فیبر از 1000 وات عبور کرد. در سال 2020، قدرت لیزر فیبر تمیزکننده لیزر ی خانگی از 2000 وات فراتر رفت.

ما معتقدم در آینده نزدیک، تمیزکننده لیزر ی قطعا جایگزین روشهای نظافت سنتی خواهد شد و به یک پدیده در زمینه نظافت صنعتی تبدیل خواهد شد! و پیشنهاد ما به شما صنعتگران محترم این است که برای پیشرو بودن و پیشرفت صنایع مختلف خود از دستگاه تمیزکننده لیزر ی استفاده کنید. شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا (NSPV) پیشرو در زمینه تولید بهترین دستگاههای تمیزکننده لیزری آماده ارائه خدمات به شما مشتریان محترم می باشد. برای پرسش سوالات خود در زمینه دستگاه تمیزکننده لیزری یا خرید دستگاه با کارشناسان ما تماس بگیرید.