جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رفع 2 مشکل هد دستگاه جوش لیزری

 

در دستگاه جوش لیزری، هد دستگاه جوش لیزری بخش مهمی از جوشکاری لیزری است. فرآیند بدون تماس و فشار و در اثر نور لیزر انجام می شود. به لطف هد دستگاه جوش لیزری، حتی در مکان های سختی که امکان استفاده از جوش سنتی وجود ندارد می توان از این دستگاه استفاده نمود. میتوان با نصب نازل های مختلف به هد دستگاه جوش، برای قطعات پیچیده و بزرگ که دارای اشکال نامنظم هستند،جوشکاری لیزری را انجام داد. به جهت حفظ ایمنی، هد دستگاه جوش لیزری زمانی عمل خواهد کرد که نوک آن با فلز در تماس باشد. سنسورهای حرارتی در هد جوش لیزر گرمای بدن را احساس میکنند.

در این مقاله میخواهیم در مورد تعدادی از مشکلات رایج در هد دستگاه جوش لیزری صحبت کنیم.

2.مشکل اول در هد دستگاه جوش لیزری:

انرژی لیزر در هد دستگاه جوش لیزری ضعیف می شود:

 

انرژی سورس لیزر در ابتدا بسیار قوی است و به تدریج با گذشت زمان ضعیف می شود. در نتیجه نمی توان سیم را ذوب کرد یا جرقه هایی در نازل ایجاد می شود.

در این مواقع معمولاً عدسی هد جوش لیزری آسیب می بیند، از جمله لنزهای محافظ، لنزهای فوکوس کننده، لنزهای متوازن و لنزهای بازتابی.آسیب به یک یا چند مورد از این لنزها می تواند باعث این اتفاق شود.

برای رفع این مشکل ابتدا لنز محافظ را تعویض کنید و لنز فوکوس را بررسی کنید، سپس لنز بازتابنده و لنز کولیمینگ را بررسی کنید و لنز آسیب دیده را تعویض کنید.

علاوه بر این، بررسی کنید که آیا قسمت سر فیبر لیزر کثیف یا آسیب دیده است یا خیر. برای رفع این مشکل لنزهای آسیب دیده را تعویض کنید.

2.مشکل دوم در هد دستگاه جوش لیزری:

 

لنز محافظ هد دستگاه جوش لیزری به سرعت تخریب می شود.

در مدت زمان کوتاهی آینه محافظ آسیب می بیند و لکه های سوزان ایجاد می شود و سطح تابش نور آینه محافظ با نقاط آسیب دیده پر شده و لکه های سیاه یا سفید را نشان می دهد.

راه حل ها برای کاهش سرعت تخریب هد دستگاه جوش لیزری:
  1. فشار هوا را به طور مناسب افزایش دهید. معمولاً دبی کمتر از 15 و فشار کمتر از 4 نیست. توصیه می شود از فشار سنج اکسیژن کمتر از 3 کیلوگرم استفاده کنید.
  2. هنگام جوشکاری، سعی کنید هد دستگاه جوش لیزری و صفحه را در زاویه 45 درجه جوش دهید، نه عمودی.
  3. پارامترهای تنظیم باید تا حد امکان به آرامی افزایش یا کاهش یابد، مانند تأخیر ON/OFF 200-500ms، ON/OFF توان نوری 20 درصد، زمان تصاعدی ON/OFF 200-300ms
  4. هنگام جوشکاری آلومینیوم و ورق گالوانیزه، این ماده راحتتر از سایر مواد به لنز آسیب می رساند، بنابراین باید از حداقل توان برای جوشکاری استفاده شود.
  5. کیفیت آینه محافظ نیز دوام استفاده از آن را تعیین می کند. توصیه می شود از لنز اصلی استفاده کنید.
  6. در قدرت بالا، در مقایسه با توان کم، احتمال تخریب لنز افزایش می‌یابد، که محدوده‌ای غیرقابل کنترل است.

برای خرید هد لیزر،سر هد و لنز محافظ با ما تماس بگیرید.
هد دستگاه جوش لیزری

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا:

شرکت نوین صنعت پرتو گستر وندا (NSPV ) با تکیه بر دانش فنی تولیدکننده دستگاه های جوش لیزری دستی و اتوماتیک،تمیزکننده لیزری، برش لیزری و وارد کننده سورس لیزر فایبر است.

این شرکت از لیزرهای وارداتی با کیفیت در دستگاههای خود استفاده میکند. دستگاه های لیزری اتوماتیک شرکتNSPV  تولید داخل و به شکل کاملا بومی تولید می شود.

با استفاده از دستگاههای جوش لیزری میتوان جوشی تمیز و منظم داشت. با این روش جوش دو ورق مختلف امکان پذیر خواهد بود و راندمان بالایی دارد. دفرمه نشدن و تغییر شکل ورقها از دیگر مزایای دستگاههای جوش لیزری است.

از آنجایی که  دستگاه تمیزکننده لیزری دارای مزایای بسیاری است، به موثرترین روش برای حذف مواد ناخواسته از سطح مواد تبدیل شده است.زنگ بری و رنگ بری بدون تماس با سطح،کاهش هزینه،آسیب نرسیدن به سطح و راندمان بالا از ویژگیهای دستگاه تمیز کننده لیزری است.

از دلایل اصلی استفاده از دستگاه برش لیزری، کاهش تنش مکانیکی است که یک ورق فلزی در حین برش متحمل می‌شود. لیزرها به از بین بردن استرس ضربه ای که می تواند بر محصولات فلزی در حین برش تأثیر منفی بگذارد کمک می کند. بعلاوه، ناحیه گرم شده فوق العاده کوچک است.بنابراین استفاده از دستگاههای برش لیزری امروزه بسیار افزایش پیدا کرده است.

شما عزیزان میتوانید برای خرید دستگاههای لیزری با کیفیت تولید داخل یا خرید سورس لیزری با کیفیت با مهندسین ما تماس بگیرید.

شرکت وندا

تولید کننده دستگاههای لیزری داخلی از جمله دستگاه جوش لیزری دستی و اتوماتیک،دستگاه برش لیزری،دستگاه تمیز کننده لیزری و… و وارد کننده و تامین کننده قطعات و لوازم جانبی دستگاههای لیزری .

جوشکاری ماشینی،جوشکاری لیزری،جوشکاری ماشینی لیزری