جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتخاب بهترین و با کیفیت ترین نوع دستگاه برش لیزر سال 2023

دستگاه برش لیزری فیبری
در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی انتخاب بهترین و با کیفیت ترین دستگاه برش لیزر فیبر صحبت کنیم. امروزه دستگاه برش لیزر در بازار در حال پیشرفت است. کیفیت فلز برش خورده توسط دستگاه های برش لیزر مختلف قطعا متفاوت خواهد بود. یکی از مهمترین موارد برای  قضاوت در مورد عملکرد دستگاه برش لیزر فیبر این است که ببینیم کیفیت برش خوب است یا بد.

موارد مهم در سنجش این کیفیت در زیر بیان شده است:

(1) زبری بخش برش

لبۀ قطعه کار پس از برش توسط دستگاه برشدارای خطوط مشخصی خواهد بود. زبری به عمق خطوط ایجاد شده پس از برش توسط دستگاه برش لیزری cnc وابسته است. زبری تأثیر زیادی در ظاهر قطعه برش داده شده دارد. خط کم عمق تر به این معنی است که اثر برش دستگاه برش لیزر فیبر بهتر بوده است. خط عمیق تر به این معنی است که اثر برش cnc دستگاه برش لیزر فیبر بدتر می باشد. بنابراین هر چه بافت کم عمق تر باشد، کیفیت برش بهتر خواهد بود.

(2) عمود بودن برش

هنگامی که ضخامت ورق فلزی برش داده شده توسط دستگاه برشاز 10 میلی متر تجاوز می کند، عمود بودن برش لبه ورق فلز به شاخص مهمی از کیفیت برش تبدیل می شود. هنگامی که تمرکز دستگاه برش لیزری روی ورق فلز متمرکز نمی شود، پرتو لیزر واگرا می شود و باعث می شود پرتو لیزر در امتداد ضخامت برش منحرف شود و بسته به موقعیت فوکوس، برش به سمت بالا یا پایین گسترده تر می شود. هرچه لبه عمودی تر باشد، کیفیت برش بالاتر است.

(3) بافت لبه برش

هنگامی که دستگاه برش لیزری فیبر صفحات ضخیم را با سرعت بالاتر برش می دهد، فلز ذوب شده توسط پرتو لیزر از پشت صفحات ضخیم خارج می شود و خطوط منحنی در لبه برش ایجاد می کند. راه حل این است که قدرت لیزر در انتهای دستگاه برش لیزری فیبر برای برش فولاد ضد زنگ را کاهش دهید.

(4) سوراخ های لبه برش

عامل مهم دیگری که بر کیفیت برش دستگاه برش لیزری تأثیر می گذارد، سوراخ های لبه است. دلیل آن این است که برداشتن سوراخ نیاز به کار اضافی دارد. یک دستگاه برش لیزری با کیفیت،در حین برش سوراخ های بسیار کمی ایجاد می کند.

(5) رسوب مواد

قبل از راه اندازی دستگاه برش ،گاهی اوقات یک لایه روغن اعمال می شود. هنگامی که سازنده از گاز کمکی استفاده نمی کند، رسوبات مواد ممکن است روی سطح قطعه کار ایجاد شود.

(6) سطح قطعه کار، خورده یا فرو رفته است

هنگامی که دستگاه برش لیزر فیبر ورق فلزی در حال برش قطعات است، باید تا حد امکان از این مکان ها اجتناب شود تا از ایجاد خطاهای برش بزرگ جلوگیری شود.

(7) منطقه تحت تاثیر گرما

هنگامی که دستگاه برش لیزر فیبر کار می کند، مجاورت منطقه برش توسط لیزر گرم می شود، که ممکن است باعث تغییر شکل قطعه کار شود. درجه تغییر شکل قطعه کار مورد برش نیز یک استاندارد مرجع برای قضاوت در مورد کیفیت برش دستگاه برش لیزر است.

(8) عرض برش

عرض تقریبی معمولاً بر کیفیت برش تأثیر نمی گذارد. عرض برش تنها زمانی تأثیر مهمی دارد که یک کانتور دقیق در داخل قطعه تشکیل شود. این به این دلیل است که عرض برش حداقل عدم دقت کانتور را تعیین می کند. هنگامی که ضخامت ورق افزایش می یابد، عرض برش را می توانید تغییر دهید.

چگونه یک دستگاه برش لیزر فیبر را انتخاب کنیم؟

برای خرید محصول مناسب، کاربران ابتدا باید نیازهای خود را درک کنند. نیازهای هرکس متفاوت است آنچه برای شما مناسب است بهترین است.در اینجا، فهرست مختصری از مواردی را که باید قبل از خرید دستگاه برش لیزر بدانید، به شما ارائه می کنیم.

(1) هزینه خرید

هزینه خرید یکی از شاخص های مهم سرمایه گذاری توسعه کسب و کار است.برای خرید دستگاه برش لیزری اگر پول شما اجازه می دهد، می توانید از بین تولید کنندگان مختلف بین المللی انتخاب کنید. به عنوان مثال، 10 تولید کننده برتر دستگاه های برش لیزر در سطح جهان را در نظر بگیرید. با این حال، من معتقدم که بودجه اکثر شرکت ها برای حمایت از خرید مارک های بزرگ کافی نیست. در سال‌های اخیر، فناوری برش لیزری به‌ویژه دستگاه‌های برش لیزری فلزات در کشور ما به سرعت در حال پیشرفت است و یکی از شرکتهای پیشرو در حوزه برش لیزری شرکت NSPV است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

(2) در نظر گرفتن الزامات

پس از تایید هزینه، قبل از تصمیم گیری در مورد قدرت دستگاه برش لیزر و اندازه میز، باید مقیاس کسب و کار خود، ضخامت ماده برش و موادی که باید برش داده شوند را ارزیابی کنید. قیمت دستگاه های برش لیزری فیبر به شدت تحت تأثیر قدرت دستگاه است. هر چه قدرت بیشتر باشد، قیمت بالاتر و کارایی محصول بیشتر می شود.

این تصور اشتباه وجود دارد که برخی فکر می کنند هر چه قدرت بیشتر باشد، مهم نیست که صفحه چقدر ضخیم باشد. این مورد درست نیست. برش صفحات ضخیم به قدرت بالایی نیاز دارد. به عنوان مثال، 12000 وات می تواند فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ را تا ضخامت 50 میلی متر برش دهد. اگر ضخامت صفحه متوسط ​​است، توان متوسط ​​را انتخاب کنید.

اینکه آیا می توانید به خوبی برش دهید یا نه به قدرت بستگی ندارد بلکه به کیفیت نوری بستگی دارد. امروزه بیشتر تولیدکنندگان کوچک یا بزرگ در تلاش هستند تا قدرت خود را افزایش دهند. برخی از دستگاه‌های با ادعای 15000 وات و 20000 وات ممکن است فقط با 8000 وات برش دهند.

دستگاه های برش لیزری فیبر در حال حاضر در بازار دارای محدوده توان 500 وات تا 20000 وات هستند بنابراین، خریداران باید پس از ارزیابی الزامات خروجی با توجه به نیازهای شخصی خود، یک دستگاه برش لیزر فیبر مقرون به صرفه را انتخاب کنند.

به عنوان مثال، اگر شما نیاز به برش صفحه فولاد کربنی 1-8 میلی متری دارید، یک دستگاه برش لیزری 1000 وات کافی است. برای برش صفحات نازک اغلب، 1000 وات کافی است.

برای برش های خاص می توانید به جدول پارامترهای برش دستگاه برش لیزری زیر مراجعه کنید.

جدول پارامترهای برش دستگاه برش لیزری:

دستگاه برش لیزر

برای انتخاب بهترین و با کیفیت ترین دستگاه برش لیزری با کارشناسان ما تماس بگیرید. شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا (NSPV) تولیدکننده دستگاه جوش لیزری اتوماتیک، دستگاه برش لیزری، دستگاه تمیزکننده لیزری و…

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک