جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین کاربردهای دستگاه جوش لیزری در سال 2022

دستگاه جوش لیزری از پالس لیزر پرانرژی برای گرم کردن موضعی مواد در یک منطقه کوچک استفاده می کند و گرما را از طریق رسانش پخش می کند تا مواد را ذوب کند. پس از آن یک حوضچه مذاب خاص تشکیل می شود. از آنجایی که جوش لیزری دارای چگالی توان بالا و انرژی آزادسازی سریع است، از نظر راندمان کاری نسبت به روش های سنتی کارایی بیشتری دارد. حال ببینیم با  فناوری دستگاه جوش لیزری چه موادی را میتوان جوش داد؟ و بهترین کاربردهای این دستگاه چیست؟

1.محصولات الکترونیکی

جوشکاری لیزری به طور گسترده ای در صنعت الکترونیک به ویژه در صنعت میکروالکترونیک استفاده می شود. به دلیل کوچک بودن ناحیه تحت تاثیر حرارت جوش لیزری، چگالی انرژی زیاد و تنش حرارتی کم، مزایای منحصر به فردی در ساخت مدارهای مجتمع و بدنه دستگاه های نیمه هادی دارد.

جوش لیزری مهر و موم رله حالت جامد، جوش کانکتورهای کانکتور، جوش بدنه فلزی و قطعات ساختاری مانند تلفن همراه، MP3، MP4، جوشکاری بدنه و سیم موتور، اتصالات اتصال فیبر نوری و غیره.

2.محصولات فولادی ضد زنگ

به طور کلی، جوشکاری فولاد ضد زنگ نسبت به جوشکاری معمولی راحت تر است. به دلیل سرعت بالای جوشکاری لیزری و ناحیه متاثر از حرارت جوش لیزری، پدیده گرمای بیش از حد جوشکاری فولاد ضد زنگ و اثر نامطلوب ضریب انبساط خطی زیاد کاهش می یابد. و جوش لیزری هیچ عیب و نقصی مانند تخلخل و فرورفتگی ندارد. در مقایسه با فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ به دلیل هدایت حرارتی کم، جذب انرژی بالا و راندمان ذوب، مستعد جوش‌ لیزری باریک و عمیق است.

3.محصولات پلاستیکی

فناوری جوش لیزری را می توان تقریباً در تمام ترموپلاستیک ها و الاستومرهای ترموپلاستیک استفاده کرد. مواد جوشکاری رایج عبارتند از PP، PS، PC، ABS، پلی آمید، PMMA، پلی اکسی متیلن، PET و PBT.

با توجه به مطالب بالا دستگاه جوش لیزری میتواند در صنایع مختلف زیر مورد استفاده قرار گیرد:

دستگاه جوش لیزری

1. صنایع بهداشتی

جوشکاری اتصالات لوله آب، اتصالات کاهنده، سه راهی، شیرآلات و دوش.

با توجه به اینکه تولید هریک از لوازم در این صنایع نیازمند جوش آب بند و تمیز می باشد. با استفاده از جوشکاری لیزری فیبری می توان به سرعت، جوشکاری آب بند برای هر یک از این قطعات انجام داد. از آنجا که تولید هریک از لوازم گفته شده در صنایع بزرگ نیازمند فرآیندی با بازدهی بالاست. سرعت جوشکاری لیزری و جوش لیزری می تواند به افزایش بهره وری در عین حفظ کیفیت، کمک بسزایی نماید.

2.صنعت باتری

جوشکاری لیزری باتری های لیتیومی، باتری ها و الکترودها

3.صنعت نفت و گاز

جوشکاری شیرآلات نفتی، جوشکاری مخازن، جوشکاری ابزار آلات نفتی

جوشکاری لیزری برای ساخت مخازن نفت، می تواند با استفاده از جوش لیزری به سرعت و به شکل آب بند صورت بگیرد. همچنین بسیاری از شیر آلات مورد استفاده در این صنایع از جنسهای مختلف ساخته شده است. که در مراحل ساخت آنها جوشکاری لیزری و پدیده جوش لیزری مورد استفاده قرار می گیرد.
جوش لیزری

4.صنعت طلا و جواهر

جوشکاری جواهرات طلا، پلاتین، پالادیوم، نقره

در صنعت طلا و جواهر برای جوشکاری از جوش لیزری پالسی استفاده می شود.زیرا بیشتر نیاز این صنایع جوشکاری نقطه ای و ظریف است. برای این منظور از لیزرهای حالت جامد برای جوشکاری جواهرات استفاده می شود.

5.جوش لیزری در صنعت خودروسازی

واشر سر سیلندر موتور، جوشکاری آب بند هیدرولیک، جوش شمع، فیلتر، جوش سنسور و غیره.

با پیشرفت سریع جوامع، نیاز صنایع مختلف برای فرآیند جوشکاری لیزری بیشتر و بیشتر می شود. فن آوری جوشکاری سنتی، جوش یکنواخت و با کیفتی ندارد. بازده جوش کم است که اغلب باعث دردسر تولید کنندگان می شود. ظهور تکنولوژی دستگاه جوش لیزری نقش عمده ای در بهینه سازی حجم و بهبود کیفیت محصول داشته است.

از آنجا که فرآیند جوشکاری لیزری غیر تماسی است وناحیه ای که گرم میشود کوچک است، تقاضا روز به روز در بازار برای استفاده از جوش لیزری بیشتر می شود. دستگاه های جوش لیزری به طور گسترده ای در ساخت خودرو در داخل و خارج از کشور استفاده می شود. در ژاپن از دستگاه جوش لیزری CO2 به جای جوش لب به لب سنتی برای اتصال کویل فولادی نورد در صنعت فولاد استفاده می شود.

در تحقیقات جوشکاری ، صفحات  فوق نازک مانند فویل با ضخامت کمتر از 100 میکرون، قابل جوش با روشهای سنتی نیستند. اما از طریق جوشکاری لیزر YAG با شکل موج و توان خروجی مشخص موفقیت آمیز بوده و آینده وسیع لیزر را نشان می دهد.

امروزه با پیشرفت روز افزون لیزرهای فیبری حجم دستگاه لیزر کوچک شده ، کیفیت پرتو و در نتیجه کیفیت جوشکاری افزایش یافته. بنابراین به سرعت جایگزین لیزرهای co2  و YAG شده اند. در نتیجه به راحتی بر روی بازوهای رباتیک قابل نصب بوده. و به سرعت میتواند عملیات جوشکاری و برش را در صنعت خودروسازی انجام دهد.

خط تولید دستگاه جوش لیزری در مقیاس وسیع در صنعت خودروسازی ظاهر شده و به یکی از دستاوردهای برجسته صنعت خودروسازی تبدیل شده است. بسیاری از تولیدکنندگان خودرو از فرآیندهای جوشکاری لیزری و برش لیزری استفاده می کنند. اتصالات جوش لیزری فولادی با استحکام بالا به دلیل عملکرد عالی، بیشتر و بیشتر در ساخت بدنه خودروها استفاده می شود. همچنین به دلیل حجم زیاد جوشکاری در زمان کم برای استفاده در صنعت خودر سازی مناسب است.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاربردهای دستگاه جوش لیزری تولیدی در شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا (NSPV) و یا خرید دستگاه جوش لیزری تولیدی توسط این شرکت با متخصصین ما تماس حاصل فرمایید.