جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نازل دستگاه جوش لیزری چیست؟

نازل جوش،نازل دستگاه جوش لیزری

نازل دستگاه جوش لیزری

نازل دستگاه جوش لیزری یکی از مواد مصرفی دستگاه های جوش لیزری است و عملکردهای اصلی آن به شرح زیر است:

  1. از جهش لکه های مذاب و سایر زباله ها به سمت بالا و آلوده کردن لنز فوکوس جلوگیری می کند.
  2. منطقه انتشار گاز و اندازه آن را برای بالا بردن کیفیت جوش کنترل میکند.

نازل جوش چیست؟

تعدادی ابزار و انواع تجهیزاتی وجود دارد که یک جوشکار باید داشته باشد تا کار جوش لیزری را با موفقیت انجام دهد.

ابزار مناسب به جوشکار اجازه می‌دهد تا فرآیند قالب‌گیری فلزات و سایر مواد را با هم تکمیل کند تا شکل‌های جدیدی ایجاد کند. حرارت، فشار و مواد پرکننده در طول فرآیند جوشکاری اعمال می شود. مهم است که ابزار مورد استفاده بتواند کمک کند کار درست انجام گیرد.

 

نوک مشعل جوشکاری از قطعات مختلفی تشکیل شده است. انتهای مشعل جوشکاری که به عنوان نازل جوش نیز شناخته می شود یکی از این موارد است و چیزی که جوشکار نمی تواند بدون آن کار کند. نازل جوش گاز را به داخل گودال جوش هدایت می کند و همچنین از تماس با فلز مذاب محافظت می کند.

نازل های مختلفی وجود دارد و می توان  انواع مختلفی در سر هد نصب کرد تا نتایج و اثرات دلخواه را به دست آورد.

هنگام صحبت در مورد نازل های جوشکاری، مهم است که نوع اتصال جوش داده شده را درک کنید تا مطمئن شوید که جوش پوشش گاز مناسبی دارد. جوشکاری فرآیندی است که نیاز به استفاده از نازل دارد، زیرا از گاز محافظ استفاده می کند. نازلهای جوش، گاز محافظ را به حوضچه جوش هدایت می کند و از آن در برابر آلودگی محافظت می کند.

انواع نازل دستگاه جوش لیزری موجود در بازار در اندازه ها و اشکال مختلف موجود می باشد. انتخاب یکی به کاربرد، فرآیند جوشکاری که استفاده می شود و دسترسی به اتصال بستگی دارد. معمولاً می‌توانید نازل‌ها را در انواع لغزنده یا رزوه ای و همچنین سبک‌های سنگین یا استاندارد تهیه کنید.

انواع نازل دستگاه جوش لیزری

 

نازل های سنگین در ساختار ضخیم تر هستند و عایق بیشتری نسبت به نازل های استاندارد دارند. این باعث می شود آنها برای کارهایی که شدت بیشتری نیاز دارند مناسب باشند. نازل های استاندارد با دیواره های نازک تر برای جوشکاری با شدت کمتر مناسب تر هستند.

وقتی نوبت به انتخاب نازل های رزوه ای یا لغزنده می رسد، احتمالاً به نوع تفنگ جوش شما بستگی دارد، زیرا برخی فقط می توانند یکی یا دیگری را در خود جای دهند. نازل های رزوه ای ایمن تر به مشعل متصل می شوند که به جلوگیری از نشت گاز کمک می کند. یکی از معایب احتمالی این است که تعویض آنها دشوار است.

نازل دستگاه جوش لیزری لغزنده سریعتر و راحت تر برداشته می شوند. آنها معمولاً برای جوش های سربار مناسب تر هستند و می توانند قیمت پایین تری نسبت به نازل های رزوه دار داشته باشند. با این حال، گاهی اوقات نازل می تواند جابجا شود.

شکل نازل جوش لیزری

چه نازل‌هایی که انتخاب می‌کنید رزوه‌دار باشند یا لغزنده، شکل‌های نازل دستگاه جوش لیزری متفاوتی برای انتخاب وجود دارد که روی جوش‌هایی که روی آن کار می‌شود تأثیر می‌گذارد. این شامل:

شکل بطری: این نوع نازل ها دارای قطر بیرونی هستند که در انتهای کار کوچکتر است و شبیه به شکل بطری است. نازل های شکل بطری دید و دسترسی خوبی به قطعه کار فراهم می کنند. پوشش گاز در مقایسه با سایر اشکال نازل تنگ تر است.

مخروطی: این نازل‌های جوشکاری به لطف شکل مخروطی داخلی به گاز محافظ اجازه می‌دهند تا ناحیه وسیع‌تری را در نزدیکی حوضچه جوش در مقایسه با سایر اشکال پوشش دهد. در مقایسه با نازل‌های شکل بطری، ممکن است دسترسی کمتر و افزایش تجمع پاشش وجود داشته باشد.

استوانه ای: نازل جوش استوانه ای گاهی اوقات به عنوان نازل مستقیم شناخته می شود زیرا دارای سوراخ بزرگ و مستقیم است. این نازل‌ها معمولاً در جوش‌های با آمپر بالاتر استفاده می‌شوند.

جنس نازل دستگاه جوش لیزری

همانطور که در مورد انواع نازل دستگاه جوش لیزری، اندازه ها و سطوح دوام، انتخاب هایی وجود دارد، در مورد مواد نیز تنوع وجود دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

برنج: برنج یکی از رایج ترین موادی است که برای نازل دستگاه جوش لیزری استفاده می شود. نازل‌های برنجی دوام زیادی ندارند.

مس: برخلاف برنج، نازل های مسی بسیار بادوام هستند و برای کاربردهای کوتاه مدت و بلندمدت مفید هستند. آنها را می توان در شدتهای بالاتر استفاده کرد زیرا گرما را بهتر جذب می کنند.

نیکل اندود: نازل های نیکل اندود با یک هسته مسی با پوشش نیکل ساخته می شوند که برای کمک به عایق کاری و خنک نگه داشتن فلز استفاده می شود.

سرامیک: این نازل ها جدیدتر و کمتر از نازل های برنجی، مسی یا نیکل اندود هستند. آنها به گونه ای ساخته شده اند که برای گرمای زیاد و استفاده طولانی مدت دوام بیشتری داشته باشند.

وقتی صحبت از تمام تجهیزات و تجهیزات جوشکاری می شود، چیزی که باید در نظر داشت نگهداری و نگهداری مناسب است. مراقبت از نازل های جوشکاری تضمین می کند که دوام بیشتری داشته باشند و حداکثر کارایی را ارائه دهند.

نازل دستگاه جوش لیزری باید در بسته بندی اصلی خود که معمولا یک کیسه پلاستیکی کوچک است نگهداری شود. جدا نگه داشتن آنها از یکدیگر و سایر تجهیزات تضمین می کند که آنها از فرورفتگی یا خراش در امان هستند. هنگام استفاده از نازل ها، پوشیدن دستکش می تواند به جلوگیری از چسبیدن آلاینده ها به آنها کمک کند.

تمیز نگه داشتن نازل دستگاه جوش لیزری باعث می شود که خاک یا سایر زباله ها به اشتباه وارد گودال جوش نشوند. بررسی نازل ها از نظر تجمع پاشش و تمیز کردن آنها با استفاده از ابزارهای توصیه شده یا با ترکیب ضد پاشش بهترین راه برای حفظ ظاهر و عملکرد عالی آنها است

یک نازل اغلب یک لوله با سطح مقطع متفاوت است و می توان از آن برای هدایت یا تغییر جریان سیال (مایع یا گاز) استفاده کرد. نازل ها اغلب برای کنترل سرعت جریان، جهت، جرم، شکل و/یا فشار جریانی که از آنها خارج می شود استفاده می شود.

شرکت وندا یکی از وارد کنندگان نازل جوش لیزری و تامین کننده قطعات جوش لیزری است. همچنین این شرکت به دلیل داشتن مهندسین با تجربه در حوزه لیزر به راحتی میتواند تعمیرات یا خدمات دستگاه جوش لیزری را انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نازل دستگاه جوش لیزری،جوش لیزری،نازل جوش،خدمات جوش لیزری،دستگاه جوش لیزری اتوماتیک،قطعات جانبی دستگاه جوش لیزری