جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربردهای دستگاه تمیزکننده لیزری در سال 2023

 

دستگاه تمیزکننده لیزری برای پرداخت سطح و رفع زنگ زدگی در تولید فولاد

از دستگاه تمیزکننده لیزری برای پرداخت سطح و رفع زنگ زدگی در تولید فولاد استفاده می شود. تمیزکننده لیزری به طور موثر زنگ زدگی و لایه های اکسید را از سطح مواد فلزی پاک می کند. هنگامی که فلز در معرض هوای مرطوب قرار می گیرد، با آب واکنش داده و اکسید آهن تشکیل می دهد که زنگ می زند. زنگ زدگی کیفیت فلز را کاهش داده و بر استفاده تأثیر می گذارد. از طرف دیگر، به دلیل فرآیند عملیات حرارتی، یک لایه اکسید روی سطح فلز تشکیل می شود و لایه اکسیدی سطح فلز را تغییر رنگ داده و در نتیجه مانع از عملیات تکمیلی بعدی می شود.

از بین بردن این رسوبات سطحی نیاز به رسوب زدایی دارد تا سطحی صاف برای پیش پرداخت و تکمیل (مثلاً آبکاری) فراهم شود. روش‌های سنتی رسوب‌زدایی و تمیزکردن شامل روش‌های فیزیکی مانند سند بلاست، پولیش، خراش دادن، پاک‌سازی اضافی و برس کشیدن سیمی است. و روش های شیمیایی مانند استفاده از مواد شیمیایی قلیایی یا اسیدی برای حذف لایه های اکسیدی است. اما این روش ها نه تنها باعث آلودگی محیط زیست می شوند، بلکه به فلز پایه نیز آسیب می رسانند.

ظهور تکنولوژی تمیزکننده لیزری این مشکل را حل کرده و از از بین رفتن سطح جلوگیری می کند. تمیزکننده لیزری به روشی مطلوب برای عملیات رسوب زدایی و رسوب زایی تبدیل شده است. لایه زنگ زدگی/لایه اکسیداسیون با تابش پرتو لیزری با قدرت پیک بالا و فرکانس تکرار بالا بر روی سطح زدوده می شود. لیزر باید با یک پالس کوتاه ساطع شود تا از آسیب به فلز پایه جلوگیری شود.

زنگ به سرعت انرژی پرتو لیزر را جذب می کند و باعث افزایش دما می شود. هنگامی که دما به اندازه کافی بالا باشد، زنگ ذوب شده و در نهایت تبخیر می شود.

معمولا لیزرهای فیبری پالسی در صنعت ترجیح داده می شوند زیرا کنترل بیشتری بر توان، طول موج و مدت پالس دارند و اجازه می دهند لایه زنگ زدگی/لایه اکسید بدون ایجاد آسیب به مواد زیرلایه تبخیر میشود.

از دستگاه تمیزکننده لیزری می توان برای تمیز کردن سطوح نیز استفاده کرد. قبل از اعمال پوشش محافظ مقاوم در برابر خوردگی بر روی قطعات فولادی، سطح قطعه باید تمیز شود تا هیچ گونه آلودگی روی سطح آن وجود نداشته باشد.

تمیزکننده لیزری فیبری در مقابل روش سنتی تمیز کردن تماس یا واکنش شیمیایی را حذف می کند و برای آماده سازی سطوح و زدودن زنگ و رسوب زدایی بسیار مناسب است. مقیاس تمیز کردن می تواند بزرگ یا کوچک باشد و اتوماسیون تمیز کردن بسیار بالا است. به عنوان یک روش نوظهور سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه برای رسوب زدایی، تمیزکننده لیزری به طور گسترده ای در بازار شناخته شده است.

دستگاه تمیزکننده لیزری در تولید آلومینیوم و تاثیر آن در باتری

در صنعت ذوب آلومینیوم، تولید آلومینیوم اولیه معمولاً استفاده از بلوک‌های کربنی به عنوان آندهای “قربانی” است. جنبه های زیست محیطی، اقتصادی و فنی تولید آلومینیوم تاثیر زیادی بر کیفیت آند دارد.

بخش کوچکی از انرژی باتری برای غلبه بر مقاومت آند از پیش پخته شده استفاده می شود. وجود کثیفی و سایر آلاینده ها، مقاومت آند را افزایش می دهد و در نتیجه قدرت باتری بیشتر می شود. همچنین وجود آلاینده ها با افزایش میزان مصرف آند در طی فرآیند ذوب، عمر آنها را کوتاه می کند. از نقطه نظر کارایی، لازم است قبل از استفاده در عملیات ذوب آلومینیوم، تمام آلاینده های موجود در سطح مجموعه آند را تمیز و حذف کنید.

علاوه بر این، مجموعه آند ابزار ارزشمندی است که می توان مجدداً از آن استفاده کرد، اما اجزای اصلی آن باید به طور کامل و با دقت تحت شرایط خاص استفاده شوند.

تمیزکننده لیزر می تواند شرایط خاصی را برای اجزای آند برای استفاده مجدد برآورده کند. از تمیزکننده لیزری می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

◎ حذف کردن باقی مانده کربن

◎ تمیزکردن میله کاتد

◎ تمیز کردن آلاینده ها را از پوشش و میله های کوتاه

تمیزکننده لیزری

کاربرد عملی دستگاه تمیزکننده لیزری

  1. تمیز کردن قالب:

دستگاه تمیزکننده لیزری متصل به فیبر می تواند نور را به گوشه قالب یا قسمت هایی که جدا کردن آنها دشوار است هدایت کند و استفاده از آن راحت است. لاستیک بخار نمی شود، بنابراین هیچ گاز سمی تولید نمی شود. فناوری  تمیز کننده لیزری قالب لاستیک به طور گسترده در صنعت تایر در اروپا و ایالات متحده استفاده شده است و مزایای به دست آمده در صرفه جویی در زمان، جلوگیری از آسیب قالب، ایمنی کار و صرفه جویی در مواد اولیه بسیار بیشتر از هزینه سرمایه گذاری اولیه است.

با توجه به سیستم تمیز کننده لیزری LASERLASTE Quantel، آزمایش تمیز کردن در خط تولید شانگهای Shuangqian Heavy Duty Truck Co., Ltd. نشان می دهد که می توان قالب یک تایر کامیون بزرگ را تنها در 2 ساعت تمیز کرذ. مزایای اقتصادی در مقایسه با روش های تمیز کردن معمولی آشکار است.

لایه فیلم الاستیک ضد چسب روی قالب صنایع غذایی برای اطمینان از بهداشت نیاز به تعویض منظم دارد و تمیز کننده لیزری نیز برای کاربرد در صنایع مختلف مناسب است.

  1. تمیز کردن سلاح ها و تجهیزات توسط دستگاه تمیز کننده لیزری:

تکنولوژی تمیز کننده لیزری به طور گسترده ای در تعمیر و نگهداری سلاح استفاده می شود. سیستم تمیزکننده لیزری می تواند زنگ زدگی و آلاینده ها را به طور موثر و سریع حذف کند و می تواند قطعات تمیز کننده را برای تحقق اتوماسیون تمیز کردن انتخاب کند. تمیز کننده لیزری نه تنها تمیزتر از تمیز کردن شیمیایی است، بلکه آسیبی به سطح جسم نیز وارد نمی کند.

      3. حذف رنگ های قدیمی هواپیما:

سیستم های پاک کننده لیزری در اروپا مدت هاست که در صنعت هوافضا استفاده می شود. سطح هواپیما باید بعد از مدتی دوباره رنگ آمیزی شود، اما قبل از رنگ آمیزی باید رنگ قدیمی اصلی به طور کامل پاک شود. روش سنتی حذف مکانیکی رنگ به راحتی باعث آسیب به سطح فلزی هواپیما می شود و خطری پنهان برای پرواز ایمن ایجاد می کند. در صورت استفاده از چندین سیستم تمیزکننده لیزری، رنگ روی سطح یک ایرباس A320 را می توان بدون آسیب رساندن به سطح فلزی، طی دو روز به طور کامل پاک کرد.

  1. نظافت دیوار بیرونی ساختمان:

سیستم شستشوی لیزری راه حل مناسبی برای نظافت دیوارهای خارجی ساختمان ها از طریق فیبر نوری تا طول 70 متر ارائه می دهد. این می تواند به طور موثر انواع آلاینده ها را بر روی انواع سنگ، فلز و شیشه پاک کند و نسبت به تمیز کردن معمولی کارآمدتر است. همچنین می تواند لکه های سیاه روی مصالح سنگی مختلف در ساختمان ها را از بین ببرد. تست شستشوی سیستم تمیز کننده لیزری LASERLASTE بر روی ساختمان ها و بناهای سنگی معبد شائولین کوه لوشان نشان می دهد که استفاده از لیزر پاکسازی در محافظت از ظاهر بناهای باستانی بسیار موثر است.

  1. تمیزکننده لیزری در صنعت الکترونیک

صنعت الکترونیک از لیزر برای حذف اکسیدها استفاده می کند. صنعت الکترونیک نیاز به آلودگی زدایی با دقت بالایی دارد که تمیزکننده لیزری را برای اکسید زدایی لیزری ایده آل می کند. قبل از لحیم کاری برد، پین های اجزا باید کاملاً اکسیده شوند تا از تماس الکتریکی بهینه اطمینان حاصل شود، و پین ها نباید در طول فرآیند ضد عفونی آسیب ببینند. تمیز کننده لیزر ی الزامات استفاده را برآورده می کند و بسیار کارآمد است و تنها به یک لیزر نیاز دارد تا روی یک پین اعمال شود.

  1. تمیز کردن استریفیکاسیون دقیق در صنعت ماشین آلات دقیق

صنعت ماشین آلات دقیق اغلب نیاز به حذف آسترها و روغن های معدنی مورد استفاده برای روانکاری و مقاومت در برابر خوردگی روی قطعات دارد. در حالی که تمیز کردن شیمیایی اغلب دارای بقایایی است. استریفیکاسیون لیزری آسترها و روغن معدنی را به طور کامل بدون آسیب به سطح قطعه حذف می کند. حذف آلاینده ها توسط امواج ضربه ای انجام می شود و با لایه نازک گاز سطح قطعه به صورت انفجاری تبخیر می شود و موج ضربه ای ایجاد می کند که منجر به حذف کثیفی به جای تعامل مکانیکی می شود.

  1. تمیز کردن لوله در راکتور نیروگاه هسته ای

سیستم تمیزکننده لیزری همچنین برای تمیز کردن خطوط لوله در راکتورهای نیروگاه هسته ای استفاده می شود. از فیبر نوری برای وارد کردن پرتو لیزر پرقدرت به راکتور برای حذف مستقیم گرد و غبار رادیواکتیو استفاده می‌شود و تمیز کردن مواد آسان است. و چون از راه دور کار می کند، می تواند ایمنی کارکنان را تضمین کند.

به طور خلاصه، فناوری تمیزکننده لیزری در بسیاری از زمینه ها کاربرد دارد. دستگاه های تمیز کننده لیزری در ساخت خودرو، تمیز کردن ویفر نیمه هادی، تمیزکردن قطعات حساس، تمیز کردن تجهیزات نظامی، تمیز کردن بیرون ساختمان، حفاظت از آثار فرهنگی و تمیز کردن برد مدار استفاده می شود.

برای پرسش سوالات خود در مورد دستگاه تمیزکننده لیزری،نحوه کار دستگاه و نحوه تمیزکاری با این دستگاه با کارشناسان ما در شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا (NSPV) تولیدکننده دستگاههای جوش لیزری،تمیزکننده لیزری، برش لیزری و دستگاه جوش لیزری اتوماتیک، تماس حاصل فرمایید.