جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفر تا 100 دستگاه تمیزکننده لیزری قسمت اول

 

دستگاه تمیزکننده لیزری

با پیشرفت روز افزون فناوری لیزر و به طور همزمان، نیاز صنایع در افزایش بهره وری، استفاده از این فناوری در صنایع  مختلف رو به افزایش است. تمیز نمودن قطعات و ادوات صنعتی در بعضی از صنایع یکی از فرآیندهای اصلی و بخش جدانشدنی این صنایع است. که سهم بسزایی در شکل گیری درست چرخه تولید با کیفیت دارد. به نحوی که به طور مثال اگه قالب های تزریق لاستیک به درستی تمیز نگردند لاستیک های تولیدی به علت وجود آلودگی، از کیفیت خوبی برخوردار نخواهند بود. و یا در صنایعی همانند حفاری، باید کلیه آلودگی ها و خصوصا زنگ زدگی از ابزار و ادوات کار، برطرف گردد تا عیب یابی و اصلاح آنها به نحو بهتری صورت پذیرد.

تمیز کاری لیزری

روش جرم برداری فلز در صنایع مختلف دارای روش های سنتی مختلف و متنوعی است. در تمامی این روش ها از شیوه های شیمیایی و مکانیکی برای کلینینگ استفاده می کنند.  مشکلات اصلی این روش ها عبارتند از: تأثیر منفی بر محیط زیست و سایش اشیاء تمیز شده است. سیستم های سندبلاست مقادیر زیادی زباله تولید می کنند و به سطوح زیرین نیز آسیب می رسانند.

تمیز کردن با حلال های شیمیایی باعث ایجاد بخار و ضایعات مایع بالقوه خطرناک می شود. روش‌های سنتی نظافت به دلیل سرعت کم و کیفیت کم فرآیند تمیزکاری، کم کم در حال منسوخ شدن هستند و شرکتها به دنبال رفع معایب مذکور هستند. و این مورد باعث توسعه فناوری روز در زمینه جرم برداری سطوح شده است. همچنین با شدیدتر شدن مسائل زیست محیطی جهانی، تقاضا برای محصولات و تجهیزات صنعتی تمیز در بازار جهانی سال به سال افزایش می یابد.
دستگاه تمیزکننده لیزری

ظهور فناوری لیزر

فناوری لیزر به تازگی به عنوان یک فناوری جدید در حال توسعه است. وثابت شده است که با استفاده از دستگاه تمیزکننده لیزری علاوه بر رفع معایب ذکر شده، به طور کامل به  اهداف گفته شده در بالا دست می یابیم. و این دلیل برتری دستگاه تمیز کننده لیزری بر روشهای سنتی است. ساخت دستگاه تمیزکننده لیزری تمام روشهای سنتی موجود را کنار زده است و به تدریج جایگزین مناسبی برای جرم برداری سنتی با مواد شیمیایی و فناوری تمیز کردن فیزیکی تماسی شده است. و به آرامی در حال تبدیل شدن به فناوری اصلی تمیز کردن صنعتی است.

عملکرد لیزر 

لیزر می تواند به غلظت بالایی از انرژی در زمان و مکان دست یابد. پرتو لیزر فوکوس می تواند دمای بالای هزاران درجه یا حتی ده ها هزار درجه نزدیک به نقطه کانون را ایجاد کند. این دستگاه تمیزکننده لیزری باعث تبخیر، یا تجزیه فوری کثیفی می شود. بنابراین براساس واکنش فوتوفیزیکی ناشی از تعامل بین پرتو با شدت بالای لیزر پیوسته و لایه آلودگی عمل می نماید. به نحوی که پرتو لیزر توسط لایه آلودگی جذب می شود. در حالی که توسط مواد پایه جذب نمی شود.

هنگامی که پرتو لیزر در دستگاه تمیزکننده لیزری به سطح برخورد می کند، چندین رویداد رخ می دهد. در ابتدای امر به دلیل تفاوت ضریب جذب، طول موج معینی از انرژی لیزر بین زیرلایه و آلاینده های سطحی پخش می شود.و همچنین ضریب انبساط متفاوت بین آلودگی ها و زیر لایه ها موجب انبساط متفاوت آلودگی ها می شود. و در زمانیکه نیروی انبساط آلودگی بیشتر از نیروی جذب کثیفی بر روی بستر باشد، خاک یا سایر آلودگیها از سطح جسم جدا می شوند.

عملکرد لیزرهای پالسی

در پدیده دیگر با انرژی های بالاتر، آلودگی ها تبخیر شده و یا در محل فوکوس انرژی، پلاسما تشکیل می گردد. موج های ضربه ای ناشی از گازهای یونیزه میکرونی پلاسما، سبب جدا شدن آلودگی ها و اثر بهتر تمیزکنندگی سطح می گردد. موج های ضربه ای خود پرتو لیزر نیز به اثر بخشی بهتر فرآیند تمیز کاری کمک می نماید. و عرض پالس کوتاه آن مانع از خراب شدن سطح زیر آلودگی و تجمع گرما می گردد.

نور مادون قرمز ساطع شده توسط لیزر در دستگاه تمیزکننده لیزری می تواند برای تمیز کردن بقایای آلودگیهای روی سطح فلز، بقایای اکسید روی فولاد، آلومینیوم، سنگ، مس و سایر بسترها استفاده شود. علاوه بر این، فناوری دستگاه تمیزکننده لیزری یکی از معدود فن‌آوری‌های نظافتی برای نظافت صنعتی با بازوی رباتیک و خودکار است. که موجب کاهش هزینه‌های عملیاتی، بهبود کیفیت جرم برداری فلز و رفع نیازهای بازار می گردد.