جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی رشد کاربرد سورس لیزر فایبر در جهان تا سال 2022

لیزرهای فیبر به عنوان “لیزرهای نسل سوم” شناخته می شوند و دارای مزایای زیادی مانند کیفیت پرتو لیزر، چگالی انرژی بالا، راندمان الکترواپتیکی بالا، استفاده راحت، طیف گسترده ای از کاربرد برروی مواد مختلف و هزینه های عملیاتی کلی پایین هستند. به طور گسترده ای در حکاکی، علامت گذاری، برش، حفاری، روکش، جوشکاری، عملیات سطحی، نمونه سازی سریع و سایر صنایع کاربرد دارند.

1.پویایی جهانی بازار سورس لیزر فایبر

بر اساس داده های منتشر شده توسط “بازار بین المللی کسب و کار لیزر صنعتی”، درآمد فروش جهانی سورس لیزر فایبر در سال 2019، 2.74 میلیارد دلار آمریکا بود. در سال 2019، با وجود این واقعیت که معیار کلی نیست، نرخ رشد بازار لیزر فایبر هنوز از نرخ رشد لیزر جهانی بیشتر است.
لیزر فیبر

در زمینه کاربردهای صنعتی،سورس لیزرهای فایبر به تدریج سهم بازار لیزرهای حالت جامد و لیزرهای گازی را کاهش داد. سهم بازار سورس لیزرهای فایبر از 33.8 درصد در سال 2013 به 53.3 درصد در سال 2019 افزایش یافت و به بزرگترین نوع سورس لیزر در بازار لیزر صنعتی تبدیل شد.
لیزر فیبر
از دیدگاه رقابت در بازار سورس لیزر فایبر، در سال 2019، IPG نزدیک به نیمی از بازار سورس لیزر فایبر جهانی و 46.79٪ را به خود اختصاص داد و آن را به شرکت پیشرو در صنعت تبدیل کرد. لیزر Raycus با سهم بازار 10.26 درصد در رتبه دوم قرار دارد.
لیزر فیبر

2.محل اصلی تقاضای بازار سورس لیزر فایبر

نمودار دایره ای زیر توزیع محل اصلی تقاضای بازار سورس لیزر فایبر کشورهایی را نشان می دهد که (به جز چین) در فوریه 2021 دستگاه های برش سورس لیزر فایبر را در علی بابا خریداری کردند. داده های مرجع از ایستگاه بین المللی علی بابا آمده است.


لیزر فیبر
3.بازارهای اصلی کاربرد سورس لیزر فایبر

از منظر چشم انداز کاربرد، پردازش مواد و ارتباطات، بازارهای اصلی کاربرد سورس لیزر فایبر هستند. در زمینه کاربرد سورس لیزر فایبر در سال 2019، عملیات صنعتی برروی مواد 44.3%  و لیتوگرافی، ارتباطات و ذخیره سازی 26.8% بوده. و در مجموع کاربری به اندازه 70% رسیده است. حوزه های کاربردی باقی مانده مانند تحقیقات علمی و بازارهای نظامی، پزشکی و زیبایی بیش از 10 درصد را شامل نمی شود.
لیزر فیبر

4.پیش بینی روند آینده سورس لیزر فایبر

طبق داده های تحقیقات بازار شفافیت، از سال 2017 تا 2026، بازار جهانی سورس لیزر فایبر نرخ رشد سالانه 4.6٪ را حفظ خواهد کرد. در مقابل، یکی از حوزه‌هایی که در سال 2018 شاهد رشد قابل توجهی بود، بازار برش سورس لیزر فایبر است. اگرچه لیزرهای فایبر در برش مواد ضخیم به خوبی لیزرهای CO2 نیستند، اما در کاربردهای خاص مزایای زیادی دارند. هنگام برش مواد نازک، هزینه‌های نگهداری کمتری دارند، استفاده راحت‌تر،برش سریعتر و کارآمدتر هستند.

علاوه بر این، استفاده از برش لوله به ویژه در بازار جهانی سورس لیزر فایبر برجسته است، زیرا این لیزر می تواند طیف گسترده ای از تنظیمات برش را ارائه دهد، هزینه های تولید را کاهش دهد و راندمان را افزایش دهد. سایر کاربردهای بالقوه و محبوب عبارتند از برش سه بعدی، برش مسطح و…

گزارش تجزیه و تحلیل تحقیقات بازار منتشر شده توسط Technavio نشان می دهد که تا سال 2027، نرخ رشد سالانه ترکیبی بازار جهانی دستگاه های برش لیزر سه بعدی از 5٪ فراتر خواهد رفت. از این میان، افزایش سهم لیزرهای فایبر در کاربردهای صفحه نازک و میکرو برش به یکی از روندهای اصلی رشد این بازار تبدیل شده است.

توانایی عالی کنترل پرتو سورس لیزرهای فایبر باعث می شود تا در زمینه برش سه بعدی بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد. مزایایی که برای برش هواپیما ارائه می دهد شامل اندازه نقطه فوکوس فشرده تر، عمق فوکوس بیشتر، سرعت پردازش سریعتر و فاصله کاری بیشتر است.

با گذشت زمان لیزرهای صنعتی و بازارهای سیستم در سال 2021 به رکوردهای جدیدی رسیدند.

افزایش 22 درصدی بر اساس برآورد اولیه:

بازار جهانی سیستم‌های برای عملیات صنعتی شامل برش لیزری ، جوش لیزری ، حک و … 21.3 میلیارد دلار در سال 2021 به خود اختصاص داده است که  در مقایسه با 17.4 دلار در سال 2020 ، 22 درصد افزایش یافته است.

بازار جهانی منابع لیزری برای این عملیات صنعتی در سال 2021 به 5.2 میلیارد دلار رسید که از 4.3 میلیارد دلار در سال قبل بیشتر شده است. این تخمین ها بر اساس داده های موجود تا ژانویه 2022 است که شامل وضعیت مالی شرکت برای سه فصل اول است.
لیزر فیبر
برای سال 2022، انتظار می‌رود بازار لیزرهای صنعتی و سیستم‌های لیزری با نرخ کمی بالاتر از مرز 10 درصد رشد کند. برای سال های منتهی به 2026 نرخ رشد، نرخ های رشد تک رقمی بالایی پیش بینی می شود. پیش بینی ها بر اساس یک محیط اقتصادی ثابت است.

بازار و رشد بازار برای سیستم های سورس لیزر فایبر برای پردازش مواد

تمام صنایع مادر و اصلی به رشد قوی سیستم‌های لیزر صنعتی در سال 2021 کمک کردند: الکترونیک، خودرو و عملیات های صنعتی برروی فلزات. در حالی که هزینه‌های تجهیزات سرمایه‌ای در بخش خودرو همچنان از فروش ضعیف خودرو رنج می‌برد، تقاضای سرمایه‌گذاری‌ها برای سیستم‌های لیزری را در حمل و نقل الکترونیکی  افزایش می‌یابد.

از نظر کاربرد، سیستم‌های برش و جوش لیزری پر توان، بیشترین سهم که تقریباً نیمی از بازار می باشد را در اختیار دارند. و پس از آن سیستم‌های لیزری مورد استفاده در تولید میکروالکترونیک، در عملیات های صنعتی لیزرهای کم توان و حک قرار دارند.

لیزر فیبر

شرکت nspv ( نوین صنعت پرتو گستر وندا )تولید کننده دستگاههای برش لیزری،جوش لیزری،تمیزکننده لیزری، آماده پاسخدهی به سوالات در زمینه خرید دستگاههای لیزری است. با مشاورین ما تماس بگیرید.