جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتخاب مناسبترین دستگاه جوش لیزری 2023 و پارامترهای آن (2)

در دستگاه جوش لیزری در مقاله قبل تعدادی از پارامترهای مهم را در انتخاب ذستگاه جوش لیزری مناسب بررسی کردیم. ذر این مقاله ادامه پارامترهای مهم در دستگاه جوش لیزری را بررسی خواهیم کرد.

برای لیزرهای پیوسته پارامتر موثر کیفیت پرتو سینگل مد بودن و مالتی مد بودن آن است که در مقاله ای دیگر به طور کامل جدا توضیح خواهیم داد. همچنین پارامتر دیگر، پایداری لیزر است. که بیان می کند توان و کیفیت پرتو در طول زمان کار لیزر چقدر پایدار می باشد.و نوسانات شدتی و کیفیتی به چه اندازه خواهد بود. این پارامتر در قطر فوکوس و در نتیجه چگالی انرژی بسیار موثر است. و بنابراین می تواند در کیفیت جوش و عمق نفوذ آن نقش مهمی را ایفا نماید.

با توجه به میانگین توان که برای لیزر پالسی تعیین می گردد. و همچنین توان لیزر پیوسته در دستگاه جوش لیزری میتوان فلزات مختلف را با ضخامت های گوناگون مطابق جدول زیر جوشکاری نمود.

دستگاه جوش لیزری

تفاوت بین لیزر پالسی و لیزر پیوسته مزایا و معایب هر کدوم از این لیزرها را در مقاله ای جدا مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بتوانید لیزر مناسب را با توجه به دسته بندی آن برای صنعت خود انتخاب نمایید.
دستگاه جوش لیزری

2.کنترل پارامترهای دستگاه جوش لیزری

پارامترهای قابل کنترل برای دستگاه جوشکار لیزری، عبارتند از ویژگی های پرتو لیزر و ویژگی های دسته جوشکاری. مشخصات قابل کنترل برای پرتو لیزر عمدتاً شامل اندازه قطر پرتو، محل کانونی شدن، عمق میدان، موقعیت پرتو و زاویه برخورد پرتو لیزر است.با تغییر این پارامترها کاربر به راحتی می تواند کیفیت جوش خود را در دستگاه جوش لیزری مشاهده کند. و در نتیجه بهترین حالت را انتخاب نماید.

3.چیلر مناسب مورد استفاده در دستگاه جوش لیزری

چیلرهای مورد استفاده دردستگاه جوش لیزری nspv دو خروجی دما دارد خروجی اول جهت کنترل دما ی قسمت داخلی لیزر و خنک سازی آنها مورد استفاده قرار می گیرد. خروجی دوم برای قسمت هد که به آن کلیماتور گفته می شود. هر چه عملکرد چیلر در خنک سازی و کنترل دما بهتر باشد پایداری لیزر بیشتر و در نتیجه کیفیت پرتو لیزر و جوش بهتر خواهد بود. بنابراین چیلر جهت تامین پایداری مناسب لیزر، باید بتواند جریان آب 12 لیتر بر دقیقه را برای قسمت های داخلی لیزر که به آن مآژول لیزرمی گویند تامین نماید.

برای هد لیزر جریان آب لازم 2.5 تا 3 لیتر بر دقیقه است. عامل دیگر پایداری لیزر و کیفیت پرتو پایداری دمای کنترلی توسط چیلر است. این نوع چیلر باید در حد 0.5 درجه کنترل دمایی داشته باشد. با توجه به گردش مستمر آب در سیستم چیلر و لیزر، اتصالات داخل در چیلر باید استیل ضد زنگ باشد تا به مرور زمان آب را زرد نکند و رسوب زنگ آهن داخلش تشکیل نشود. در نتیجه موجب گرفتگی لوله های ریز بکاررفته در لیزر و چیلر نگردد.

از آنجاییکه که نقص در عملکرد چیلر در خنک سازی موجب آسیب جدی به لیزر در دستگاه جوش لیزری می گردد چیلر مورد استفاده در دستگاه باید دارای آلارم خروجی دما باشد. تا در صورت بروز مشکل در سیستم خنک سازی آلارم دمایی دهد و سیستم را قطع نماید تا از آسیب جلوگیری شود. توانایی چیلر ها در خنک سازی در شرایط مختلف آب و هوایی پارامتر بسیار مهمی است. تا بتواند کارایی دستگاه را در شرایط سخت آب و هوایی مثل محیط های بسیار گرم و رطوبت بالا حفظ کند. گاز استفاده شده در چیلرR410  است که می تواند به بهبود این عملکرد کمک نماید.

4.دسته جوش لیزری در دستگاه جوش لیزری

دسته جوشهای متفاوتی در بازار وجود دارند. که بر اساس نحوه اشکالی که برای پرتو لیزر در محل جوش ایجاد می کنند متفاوت هستند. نوع اول دسته جوش ها در دستگاه جوش لیزری، به صورت دو موتوره پرتو لیزررا اسکن میکنند و اشکال مختلفی ایجاد می نمایند. و دسته دیگه تک موتوره می باشند و در نتیجه قادر به ایجاد اشکالی که احتیاج به دو آینه دارند نیستند.و اصطلاحا آنها را غیر wobble می گویند. دسته دوم به دلیل کاربرد راحتتر بیشتر استفاده می شود. ولی دسته ها ی نوع اول جهت ایجاد جوشکاری در جاهای خاص و ایجاد جوش مستحکمتر بکارگرفته می شوند.

در هنگام بروز مشکل در دسته جوشها اغلب خراب شدن لنز محافظ آن است. بنابراین دسته جوش باید به همراه خود چندین لنز محافظ داشته باشد.برای جوشکاری در قطعات گوناگون و انواع جوشکاریها سری های مختلفی از جنس برنج همراه دسته جوش ارائه می شود که براحتی قابل تعویض است. امکان خرابی این سری ها هم وجود دارد و همراه دستگاه جوش لیزری ارائه هر چه بیشتر از انواع این سریها یکی از ملاکهای انتخاب می باشد.
دستگاه جوش لیزری

میزان تحمل توان لیزراین دسته ها پارامتر دیگریست که برای دسته انتخابی در دستگاه nspv تا 2 کیلو وات است. به جهت سهولت کاربر برای استفاده مداوم از دستگاه وزن دسته ها پارامتر مهم دیگریست. وزن دسته های تک موتوره حدود 800  گرم است و دسته جوش دو موتوره حدود 1.5 کیلوگرم است. این نکته دلیل دیگر برای استقبال بازار و انتخاب این دسته تک موتوره است.

5.سازنده دستگاه جوش لیزری

در هنگام خرید دستگاه جوش لیزری توجه به سازنده دستگاه جوش لیزر ضروری است. از آنجایی که کیفیت تولید کننده نیز مستقیماً بر کیفیت محصول و خدمات پس از فروش تأثیر می گذارد، لازم است محصولات تولید شده از تولید کننده معتبری خریداری شود. دستگاههای جوش لیزری تولید شده توسط شرکت nspv استانداردهای لازم یک دستگاه جوش خوب را داراست.

6.قیمت خرید دستگاههای جوش لیزری

در هنگام خرید دستگاه جوش لیزری باید به قیمت خرید نیز توجه کرد. اگر قیمت محصول خریداری شده از قیمت بازار خیلی پایینتر باشد باید به کیفیت آن دستگاه جوش شک کرد.

در این مقاله و مقاله قبل ما در مورد موارد مهم در انتخاب دستگاه جوش لیزری مناسب صحبت کردیم و پارامترهای مهم را بیان نمودیم. با مطالعه این مقاله میتوانید دستگاهی با کیفیت خریداری نمایید. دستگاههای جوش شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا (NSPV) تمام موارد استاندارد را برای یک دستگاه جوش با کیفیت داراست. برای کسب اطلاعات بیشتر با مهندسین ما تماس بگیرید.