جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفر تا 100 پاکسازی قالبها با استفاده از دستگاه تمیزکننده لیزری

تمیز کردن قالب توسط تمیزکننده لیزری

از آنجایی که لیزرها هیچ باقیمانده یا دفع مواد انفجاری ندارند، تمیزکردن قالب توسط تمیزکننده لیزری با لیزر کم توان و پر توان راه حل بسیار مناسبی است. مورد استفاده برای محصولات لاستیکی، پلاستیک، شیشه و کامپوزیت هستند.

تمیزکردن قالب های غذایی با دستگاه تمیزکننده لیزری

برای صنایع غذایی، بهداشت بسیار مهم است. غذا باید در یک محیط بسیار تمیز و با رعایت مقررات بسیار سخت فرآوری شود. برای رعایت این موارد، لازم است قالب ها را به روشی سازگار با محیط زیست تمیز کنید. سند بلاست یا استفاده از حلال های شیمیایی ممنوع است. تمیز کردن قالبها با تمیز کننده لیزری یک راه حل عالی است زیرا تمیز است و بسیار آسان است.

تمیز کردن قالب های لاستیکی با تمیزکننده لیزری

هنگام تمیز کردن قالب لاستیکی سرعت، عامل تعیین کننده است. به عنوان مثال، تمیز کردن قالب لاستیک (برای یک خودروی سواری) به هشت ساعت زمان از کار افتادن دستگاه و به همان میزان زمان کار دستی نیاز دارد اگر به روش سنتی (بلاست یا تمیز کردن شیمیایی) انجام شود. سیستم‌های تمیز کننده لیزری می‌توانند تا 2 متر مربع در ساعت تمیز کنند که یک پیشرفت چشمگیر است.

در صنعت لاستیک سازی از قالب های آلومینیومی زیادی استفاده می شود. با استفاده از تمیزکننده لیزری اطمینان حاصل می کنید که مواد پایه تحت تأثیر این فناوری قرار نگرفته و از سند بلاست با ماسه پیشی می گیرند. علاوه بر این، فناوری تمیز کردن لیزری قادر به تمیز کردن آلودگی های ضخیم تر و محکم تر است که با استفاده از روش های سنتی بسیار دشوار است.

تمیز کردن قالب های پلاستیکی با دستگاه تمیز کننده لیزری

 

تمیزکننده لیزری

 

درست مانند قالب های لاستیکی، سرعت در تمیز کردن این قالبها یک فاکتور بسیار مهم است. تمیزکننده لیزری بدون آسیب رساندن به مواد پایه موفق به رسیدن به این سرعت می شود. بسیاری از قالب های پلاستیکی ساختار خاصی دارند که ممکن است هنگام تمیز کردن آسیب ببینند. روش های سنتی تمیز کردن مانند سند بلاست نمی تواند این قالبها را از آسیب حفظ کنند،اما تمیزکننده لیزری می تواند.

علاوه بر این، بسیاری از قالب‌ها با براقیت بالا طراحی شده‌اند. تمیز کننده لیزر ی باعث می شود که این براقیت بالا تحت تأثیر تمیز کردن قرار نگیرد.

تمیز کردن قالب های شیشه ای با دستگاه تمیز کننده لیزری

قالب های شیشه ای برای تمیز کردن نیازهای بسیار خاصی دارند. برخی از مهمترین مشکلاتی که هنگام تمیز کردن شیشه به میان می آید عبارتند از:

1.حجم آن نباید افزایش یابد (بطری 1 لیتری بطری 1 لیتری است و باید بماند). به دلیل این سیاست حجمی دقیق، مواد پایه قالب نمی توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

2.لبه های بسته قالب باید حفظ شوند تا مطمئن شوید که حبابی وارد نشده است.

3.سوراخ‌های کوچک زیادی در قالب‌های شیشه‌ای وجود دارد تا از خروج هوا اطمینان حاصل شود. تمیزکننده لیزری تمیز شدن خوب این سوراخ ها را تضمین می کند و البته هیچ اثری از آن باقی نمی ماند.

تمیز کردن قالب های کامپوزیت با دستگاه تمیزکننده لیزری

در هوانوردی و خودرو، از تمیزکننده لیزر ی برای تمیز کردن قالب‌های بال هواپیما و قالب‌های قطعات فیبر کربنی با تکنولوژی بالا استفاده می‌شود. ساختار قالب ها باید حفظ شود، بنابراین اگر می خواهید این غول ها را تمیز کنید، ماسه بلاست گزینه خوبی نیست.

استفاده از مواد شیمیایی می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا ممکن است مواد اولیه توسط مواد شیمیایی سمی آسیب ببینند. جدای از آن، زباله های شیمیایی تولید خواهد شد. به دلیل سطوح بزرگی که باید تمیز شوند، سرعت بالا مورد نیاز است.

به لطف تکنولوژی تمیزکننده لیزری، سطح کاملا تمیز و هزینه های اجرایی کم می شود. فناوری تمیزکننده لیزر ی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک استاندارد در صنعت تزریق پلاستیک و لاستیک اروپا است. همه چیز نشان می دهد که تمیزکننده لیزری در جهان نیز به یک استاندارد تبدیل خواهد شد.

فن آوری های تمیز کردن قالب که با لیزر جایگزین می شوند:

  • انفجار یخ خشک
  • تمیز کردن شیمیایی
  • نظافت مکانیکی
  • تمیز کردن دستی
مزایای کلیدی تمیز کردن سطوح لیزری در صنعت قالب
  • لیزر می تواند سطوحی را که با روش های معمولی تمیز نمی شوند تمیز کند.
  • قالب ها را می توان در محل انها بدون جدا کردن تمیز کرد.
  • فناوری بسیار موثر و سبز با صرفه جویی تا 90 درصد در هزینه های عملیاتی.
  • بازگشت سریع سرمایه.
  • نرخ خرابی پایین و طول عمر طولانی.
  • تمیز کردن لیزر بدون تماس و عدم تخریب مواد پایه است.
  • تمیز کردن سطح عالی در یک مرحله به جای چرخه های طولانی مکرر، که در هنگام استفاده از روش های مرسوم مورد نیاز است.

مانند هر تکنولوژی، حتی تمیزکننده لیزری نیز محدودیت هایی دارد. تمیز کردن مناطق غیرقابل دسترس برای پرتو لیزر، اشکال خیلی پیچیده و قطعات لاستیکی امکان پذیر نیست.

کارشناسان ما در شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا (NSPV) آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه دستگاه تمیزکننده لیزری و نحوه پاکسازی قالبها با استفاده از این دستگاه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه جوش لیزری، دستگاه برش لیزری و دستگاه تمیزکننده لیزری با ما تماس بگیرید.