جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دستگاه تمیز کننده لیزری پالسی در سال 2023

مزایای دستگاه تمیز کننده لیزری:

دستگاه تمیز کننده لیزری از انرژی گرمایی حاصل از تعامل بین لیزر و ماده ای که باید تمیز شود برای حذف آلودگی های سطحی استفاده می کند، به ساختار قطعه آسیب نمی رساند، دستگاه تمیز کننده لیزری برای تمیزکاری موادی مصرف نمی کند، صرفه جویی در انرژی دارد و سازگار با محیط زیست است. و می تواند به طور موثر آلودگیهایی را  از جمله روغن، زنگ زدگی، آنادایز،رنگ و رزین و … روی سطح قطعه کار را حذف کند. راندمان تمیز کنندگی بالا، درجه تمیز کنندگی بالا، عدم آسیب به زیر سطح قطعه و اثر پوشش خوب از مزایای اصلی دستگاه تمیز کننده لیزری است.

 انتخاب لیزر در دستگاه تمیز کننده لیزری:

برای انتخاب لیزر در دستگاه تمیز کننده لیزری باید به نکات زیر توجه کرد. لیزر پالسی شبه پیوسته با قدرت بالا (فرکانس تکرار: 100-300 کیلوهرتز، عرض پالس: تقریبا 100 ثانیه، انرژی تک پالس: 10-100 میلی‌ژول) منبع لیزر ترجیحی برای دستگاه تمیز کننده لیزری است.

پالس‌های لیزر نانوثانیه‌ای که بر روی سطح آلاینده‌ها اثر می‌کنند می‌توانند افزایش بیش از حد دمای زیرلایه را به دلیل تجمع گرما و هدایت گرما کاهش دهند، به طوری که آلودگی‌ها به سرعت به آستانه جداسازی و حذف برسند. در نتیجه توانایی تمیز کردن و کارایی را بهبود می‌بخشند.اگر زیرسطح بسیار حساس باشد برای محافظت از آن در برابر آسیب، و کاهش دشواری کنترل پارامتر فرآیند تمیز کردن این نوع لیزر مناسبتر است.

اصل دستگاه تمیز کننده لیزری استفاده از پالس های لیزری با فرکانس بالا برای تابش بر روی سطح قطعه کار است. و لایه پوشش فوراً انرژی متمرکز لیزر را جذب می کند، به طوری که روغن، زنگ یا پوشش روی سطح انرژی را جذب می کند و به سرعت منبسط میگردد.

پلاسما (گاز ناپایدار بسیار یونیزه شده)تشگیل شده زیرموج شوکهایی به  آلاینده ها وارد میکند و آنها را به قطعات کوچک خرد می نماید و در نتیجه تبخیر یا لایه برداری آنی رخ می دهد. که یک روش تمیز کردن است که به طور موثر چسب های سطحی یا پوشش های سطحی را با سرعت بالا حذف می کند. یک پالس لیزر با زمان عمل کوتاه تحت پارامترهای مناسب به بستر آسیب نمی رساند.

تشکیل پلاسما در دستگاه تمیز کننده لیزری:

  پلاسما در دستگاه تمیز کننده لیزری تنها زمانی تولید می شود که چگالی انرژی بالاتر از آستانه باشد. این آستانه بستگی به لایه آلودگی یا لایه اکسیدی دارد که باید حذف شود. اثر آستانه برای تمیز کردن موثر و در عین حال اطمینان از ایمنی مواد پایه بسیار مهم است. آستانه دوم برای ظهور پلاسما وجود دارد. اگر چگالی انرژی از این آستانه فراتر رود، ماده پایه از بین می رود.

به منظور انجام تمیزکاری موثر تحت فرض اطمینان از ایمنی مواد پایه، پارامترهای لیزر باید مطابق با مواد پایه، تنظیم شوند تا چگالی انرژی پالس نور بین دو آستانه باشد.

 هر پالس لیزر در دستگاه تمیز کننده لیزری ضخامت خاصی از لایه آلودگی را حذف می کند. اگر لایه آلودگی نسبتاً ضخیم باشد، پالس های متعددی برای تمیز کردن مورد نیاز است. تعداد پالس های مورد نیاز برای تمیز کردن سطح به میزان آلودگی سطح بستگی دارد. یک نتیجه مهم حاصل از دو آستانه، خودکنترلی تمیز کردن است.

پالس نور با چگالی انرژی بالاتر از آستانه، آلاینده ها را تا زمانی که به ماده پایه برسد حذف می کند. از آنجا که چگالی انرژی آن کمتر از آستانه آسیب مواد زیرلایه است، بستر در طول فرآیند تمیز کردن آسیب نمی بیند.

سرعت اسکن گالوانومتر هد دستگاه تمیز کننده لیزری:

در فرآیند تمیز کردن با دستگاه تمیز کننده لیزری، از سرعت اسکن آهسته تر گالوانومتر استفاده می شود و انرژی پالس لیزر بیشتر تجمع می یابد و می تواند به طور موثر لایه آلوده را حذف کند. ولی ممکن است باعث اکسیداسیون ثانویه شود. کم کردن سرعت اسکن ممکن است باعث شود دستگاه قادر به حذف لایه آلودگی سرسخت نباشد.

فرکانس پالس لیزر دستگاه تمیز کننده لیزری:

در تمیز کننده لیزری فرکانس پالس لیزر بر چگالی انرژی لیزر تأثیر می گذارد. اگر چگالی انرژی لیزر پالسی بیش از حد بزرگ باشد، می تواند به طور موثر لایه آلودگی روی سطح نمونه را حذف کند، اما باعث بالا رفتن دمای مواد پایه میشود که ممکن است موجب اکسیداسیون ثانویه شود. چگالی انرژی لیزر پالسی برای حذف موثر لایه آلودگی سرسخت روی سطح نمونه بسیار کوچک است.

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا ( NSPV ) تولیدکننده دستگاههای تمیز کننده لیزری، آماده پاسخدهی به سوالات شما در زمینه دستگاه تمیز کننده لیزری،برش لیزری،جوش لیزری و…است. این شرکت با اتکا بر توان داخلی تولید کننده با کیفیتترین دستگاههای لیزری است. برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه با کارشناسان ما تماس بگیرید.