جوش لیزری nspv   |   دستگاه تمیزکننده لیزری nspv  |      دستگاه برش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین نوع لیزر فیبری در دستگاه جوش لیزری

بهترین لیزر فیبری در دستگاه جوش لیزری

همانطور که همه ما می دانیم، اصل پردازش لیزری فلز  در دستگاه جوش لیزری، ذوب یا حتی تبخیر آنی فلز از طریق یک لیزر با چگالی بالا برای رسیدن به هدف حذف یا اتصال است. چگالی انرژی لیزر فیبری سینگل مد(single mode) در نقطه کانونی نزدیک به 11 برابر مولتی مد در شرایط یکسان است. حتی در شرایط فوکوس 5 میلی متری، چگالی انرژی لیزر فایبر تک حالته هنوز 5 برابر بیشتر از حالت معمولی چند حالته است. در مقایسه با لیزرهای فایبر چند حالته، لیزرهای فایبر تک حالته چگالی انرژی زیادی دارند. از طریق استفاده معقول، قابلیت های پردازش یا کارایی را می توان به طور موثر بهبود بخشید.

پروفایل لیزر فایبر سینگل مد

رایج ترین کاربرد در جوشکاری لیزری، جوشکاری با عمق نفوذ بالا است. جوشکاری با عمق نفوذ بالا انرژی لیزر را از طریق اثر سوراخ(pinhole effect) جذب می کند. اندازه نقطه کانونی لیزرهای تک حالته کوچک است و انرژی متمرکز است. بنابراین، در مقایسه با لیزرهای چند حالته، لیزرهای تک حالته سوراخی کوچکتر و عمق نفوذ بیشتری دارند.مزایای لیزر تک مد در مقایسه با لیزر مالتی مد برای جوشکاری لیزری مواد مختلف در زیر آورده شده است:

    1. نفوذ بیشتر;
    1. نسبت ابعاد بزرگتر.
    1. منطقه تحت تاثیر حرارت، کوچکتر.
    1. عرض بالا و پایین جوش کوچک است (به شکل جوش مستطیلی نزدیکتر است).

مواد مختلف نرخ جذب متفاوتی برای لیزرهای با طول موج های مختلف دارند. هنگامی که لیزرهای فایبر (طول موج معمولی 1080 نانومتر) برای پردازش مواد بسیار بازتابنده (مانند مس، آلمینیوم، برنج و …) استفاده می شود، میزان جذب بسیار پایین است. تا 5 درصد، چنین نرخ جذب پایینی، پردازش مواد با انعکاس بالا مانند مس و آلیاژهای آلومینیوم را برای لیزرهای فیبر معمولی دشوار می کند. این به طور عمده در دو جنبه منعکس می شود: از یک طرف، قدرت بسیار بالایی مورد نیاز است (جوشکاری مس 6 میلی متر، قدرت یک لیزر چند حالته باید تا 15000 وات باشد). از طرفی بازتاب بالا باعث آلارم های مکرر و حتی صدمات جبران ناپذیری به لیزر خواهد شد.

جوش لیزری- طیف جذبی مس

اگرچه نرخ جذب مواد با انعکاس بالا برای لیزرهای NIR-IR در دمای اتاق زیاد نیست، نرخ جذب پس از تشکیل یک سوراخ به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال، هنگام جوشکاری مس قرمز، میزان جذب لیزرهای NIR-IRپس از تشکیل سوراخ را می توان تا 50 درصد افزایش داد. نحوه تشکیل یک سوراخ در یک لحظه برای افزایش سرعت جذب و کاهش زمان ذوب برای جلوگیری از منافذ جدی در جوش، به دو معضل اصلی برای حل جوشکاری لیزر مس قرمز تبدیل شده است، بنابراین برای جوشکاری مس به طور کلی به توان بالای لیزر نیاز دارد.

در شرایط یکسان، در مقایسه با لیزر چند حالته، اندازه لکه لیزر در نقطه کانونی لیزر تک حالته به طور قابل توجهی کاهش می یابد. چگالی انرژی به طور قابل توجهی افزایش می یابد، که برای جوشکاری لیزر مس بسیار مفید است. با این حال، به دلیل کوچک بودن اندازه نقطه کانونی لیزرهای تک حالته، در ابتدا تصور می شد که این نوع لیزر برای کاربردهای جوش لیزری مناسب نیست. 

با این حال، پس از استفاده از فناوری نوسان پرتو ، می توان با یک نقطه کوچک به جوشکاری پایدار دست یافت و هندسه جوش را به صورت قابل کنترل طراحی کرد. این نه تنها از نقص نقطه خیلی کوچک جلوگیری می کند، بلکه از ایجاد آسان سوراخ های کوچک پایدار توسط لیزر تک حالته نیز بهره می برد.

دستگاه جوش لیزری nspv

شرکت نوین صنعت پرتوگستر وندا NSPV با بهره گیری از لیزرهای فایبر تک مد تولید داخل ،با قطر خروجی کوچکتر از لیزرهای فایبر چینی ، میزان بازدهی جوش لیزری را بالا برده است .

این شرکت بر روی دستگاه جوش لیزری NSPV و دستگاه تمیزکننده لیزریNSPV(زنگ زدای لیزری) بر روی لیزر فایبر تا یک سال گارانتی کامل و حداقل 10 سال خدمات پس از فروش بر روی لیزر دستگاه ارائه میدهد و این اطمینان را به شما صنعتگران میدهد که تا چندین سال با خیال آسوده از دستگاه جوش لیزری و تمیز کننده لیزری با بالا ترین کیفیت استفاده کنید.